Op weg naar de zuidkust

6 oktober 2016 - Saint Francis Bay, Zuid-Afrika

Na al het moois van het Krugerpark en omgeving werd het op 5 oktober tijd om terug te rijden naar Johannesburg. Vandaar vliegen we verder naar de zuidkust en we zullen landen in Port Elizabeth. De autorit van Hazyview naar Johannesburg duurt ruim 5 uur en daarover is niet zo veel bijzonders te melden. De wegen zijn goed en het is niet erg lastig om links te rijden.

Onze vlucht zou om kwart voor vier vertrekken, maar dat loopt zo’n veertig minuten uit. Het valt ons op dat de controle op deze binnenlandse vlucht, uitgevoerd door British Airways, niet erg streng is.

De vlucht verloopt verder prima en rond kwart voor zes komen we uit het vliegtuig. José haalt de bagage op en ik loop alvast door naar de autoverhuur om onze auto voor het tweede deel van onze reis op te pikken. Dat gaat allemaal vlot en om ca. half zeven staan we in onze lodge, waar men tot onze schrik niets wist van onze reservering. Sterker nog, de lodge zat vol, zo zei men. Uiteindelijk werd dat probleem toch nog opgelost en kregen we een prachtige kamer in Port Elizabeth.

Lodge in Port Elizabeth

‘s Avonds uit eten in Sixth Street in een prima, trendy restaurant. Voor zo’n € 25,- eten we overigens gemiddeld met z’n tweeën, inclusief drankje en soms zelfs inclusief nagerecht. Eigenlijk zonder uitzondering is het eten goed.

De volgende dag ging de reis verder naar St. Francis Bay. Een mooie rit, niet al te ver naar een leuk klein plaatsje aan de kust.

In de haven

De vissersvloot

Er staan prachtige huizen, veelal eigendom van buitenlanders en de werkende bevolking vindt voornamelijk werk in de haven. Het resort waar we verblijven is prima, onze lodge is hagelnieuw en ruikt nog naar cement. We zitten op een minuut of 5 van het strand en we hebben een heerlijk lange strandwandeling gemaakt. Ondanks de bewolking en de wind waren we blij weer wat lichaamsbeweging te krijgen, want van al dat reizen wordt je een beetje stram.

De Indische Oceaan

De vuurtoren van St. Francis Bay

Na terugkomst van de wandeling hebben we allebei eens een warm bad genomen.  ‘s Avonds in het restaurant van het park ook weer heerlijk kunnen eten en daarna het bed in. De volgende ochtend staat er een excursie op het programma en daarna de rit naar de volgende bestemming.

1. Dora:
    10 oktober 2016
    Ziet er relaxed uit. Fijne voortzetting van de reis!